oj värst vilken grönska!

2007-11-23
om det någon gång blir sämre väder ska jag ta på mig mina rosa stövlar min jacka dra luvan så långt fram det går ta mitt paraply som jag tog på way out west (det fanns ju så många). då ska jag gå ut, klappa på lekplatserna där vi brukade vara, trampa på gamla tuggummin och vrida om, glimta upp mot affären, se om där sitter några nya tuffa, minnas när vi smygkikade in i gympahallen på killarna som spelade fotboll. mest för att det var kul att banka på rutan och sen gömma sig. man fick aldrig synas. upp för backar, ner för backar. vända skalbaggar rätt och sy mig en hängmatta att hänga i träden med. jag ska göra som willy wonka och åka till ingenstans för att hitta nya smaker men att komma hem med nya vänner. som sjunger sånger, helt improviserat. tiden ska snurra som den gör när jag har feber och benen ska skaka som dom gör när jag inte fått tillräckligt med näring i dom. jag ska byta namn till hasse och skaffa ölmage och simma med hajar. tatuera kroppen blå och bli en smurf eller en kvävd..hasse.

historien om alla babys, man bläddrar förbi, hittar mittenuppslaget, river ut. snurrar på snusdoselocket så att ränderna passar, blir hela igen. dricker välling och skrapar upp det sista med skeden som vid det laget kallnat. skeden alltså. hej jag vill bli din vän, vill du bli min? jag kan sy dig ett par nya vantar om du vill? dom kan passa med din ögonfärg,, om du vill? trevar, trampar, triumferar.
image62
gud är som handen och smäller till dig på käften, och säger fy fan, fast det är förbjudet att svära. trampolinhopp och golvmopp. jag ska köpa en korvkiosk någon gång. den ska heta lillasyster. jag ska veva med sleven i gröten precis så bra så att det inte bränner i botten. inte så som olga, hon vevade bara uppe på toppen. undra om det är så dom verkligen vevar i holland.

stand by me, oh stand by me.


0 Comments


Design by: Designbloggar



Leave a Reply



Name *
Remember me!

Email *

Website adress *

Comment

Trackback