det är så kallt

2008-12-25
ute och inne. i kropp och i sinne.
kan inte längta bort mer än vad jag gör just nu. bort från detta kalla jävla fittland. bort från jobb och slit och bort från all hets. jag hoppas det blir ett sjuhelvetes jävla år. jag ska göra mitt bästa. det har bara blivit bättre sedan tvåtusensju som var ett pinsamt avskyvärt jävla år. och året som gått har varit mycket. mycket och händelserikt.

jag tänker ibland på hur allt kunde ha gått. hur allt kunde ha varit. hur allt inte blev och hur allt blev.

konstigt hur kroppen fungerar. konstigt hur kroppen ibland inte kan fungera fastän alla förutsättningar är strålande bra. konstigt hur jag kan tänka på mig själv som ett jävla virus ena dagen och som vem som helst den andra. bästa vore att skita i allt och att inte tänka. konvertera till tanklöshet och bara vara glad. ta stunder som dom kommer och inte hela tiden sväva i framtiden. inte konstigt då hur det är svårt att minnas saker emellanåt när medvetandet redan är långt före och allt som händer sker i dimmor. ångest kommer tillbaks med jämna mellanrum och skammen tassar inte långt efter. då tappar jag förmågan att se folk i ögonen och kryper in i det lilla skal som jag så väl känner till. den onda vanan. där jag tror att jag är säker, men där jag samtidigt är så jävla rädd för att bli kvar.

kanske är det rastlöshet jag inte tål. jag behöver ha ett intresse. men vem fan bestämmer sig för att skaffa ett? och hur skulle man gå till väga då? snark.

0 Comments


Design by: Designbloggar



Leave a Reply



Name *
Remember me!

Email *

Website adress *

Comment

Trackback