budapest

2008-07-30

det räckte nu. några dagar får det att skälva i venerna utav frustration och klaustrofobi. en liten stund och sen är det bra för en lång tid framöver. detta var definitivt sista resan tillsammans med dem. jag får verkligen ingen luft kring mamma och pappa. kliver bakåt i min utveckling. så jag säger med utsträckta armar att det är så satans skönt att vara hemma. en sann fröjd! hahaa fan va förbannat grymt att kunna säga så. på riktigt! nu måste jag nog gråta lite. och springa. ut och springa.

fan vad skulle jag göra utan robert? jag tror att jag hade varit väldigt ensam då egentligen. allting hade väl fått en annan mening om han inte funnits med i mitt liv men jag vill aldrig vara utan just denna man. och så vitt jag vet så kommer jag inte behöva det heller. om vi får bestämma. och det får vi ju. det är ju vi som bestämmer.
han är den jag vill göra allt med. han finns med i allt. inte som en fanatisk besatthet utan som en självklarhet, för utan honom känns det jag drömmer om mindre fulländat. mindre viktigt.
du får mig att känna mig mer betydelsefull än en liten skitnödig fluga eller fem på en lampa i ett vardagsrum. mycket mer värdefull. faktum är att om detta, sagan om oss, skulle sluta abrupt och oväntat på ett oönskat sätt (vilket det inte kommer) men om, så skulle du till och med ha lärt mig vetskapen om att jag klarar mig själv och är tillräcklig nog för att klara det som skulle behövas. men som sagt, det är inget alternativ, jag säger bara att det känns skönt att veta om det. att jag klarar det. sen vet jag ett par där ute som finns vid min sida no mather what och i love you .

jag köpte en gasmask och massa korv där i det gamla sönderbombade östlandet. goda korvar vill jag påstå och en förbannat god gasmask. den pryder väggen i hallen som en tavla av guld. eller ah, nästan. hade jag haft en tavla av guld hade jag nog förvarat den någon annanstans än på en utav väggarna i hallen. det är säkert.

HELLO DARKNESS MY OLD FRIEND

jag har det så bra. jag har ett fantastiskt hem där jag kan laga vilken god mat jag vill och jag kan bajsa i fred och duscha utan draperi om jag vill och vissla vilka melodier som helst. jag kan skratta massor, och det gör jag också, här i min lägenhet med min goda man. vi skrattar rätt så mycket ändå. det är skoj vill jag lova. jag kan sola på balkongen om jag vill och vattna blommorna i våra fönster och titta på top model på teve för att kunna stänga av skiten och slå lite på sandsäcken istället. jag kan sova bredvid en het goding varje natt och jag kan vända mig om och pussa på den om jag känner fört. vi kan åka på hur många roadtrips som helst med våran gula bil och tjuväta på glassen i frysen väl hemma igen. vi har det så braawf. tack att du finns råpärt. jag är så glad att det är just DU som är den jag älskar så till den milda grad. och jag ska inte ens börja försöka berätta hur glad jag är över att du vill ha mig som din.. så jag skiter i det.
bara för att hur fula vi än är så är vi ändå alltid fina
snart får vi åka iväg du och jag igen. och apropå det så har jag tänkt på det med att träna i thailand, jag skulle kunna tänka mig det också. som du föreslagit. så om jag hinner spara ihop pengar lagom tills att du vill åka så kryper jag ner i din väska eller ännu bättre, packar en egen och sover på din axel alla timmar på flyget. eller så lägger vi upp en budget, bestämmer datum och gör det. snart. puss


2 Comments

2008-07-30 @ 16:30:46

jag vill bli hembjuden till ditt bajsochskrattvänliga hem :)

2008-07-31 @ 22:51:15

älskling!

thailand o träna o resa lite kan ju bli d finaste som finns! du o jag i thailand?! smaka på den du!

älskar dig o vill alltid vara din.


Design by: Designbloggar



Leave a Reply



Name *
Remember me!

Email *

Website adress *

Comment

Trackback