vad sägs om 129 miljoner ?

2008-11-22
vi diskuterar väldigt mycket om den tyvärr så omfattande religionen nu. i dessa juletider haha och allt. På vägen hem från träningen här om dagen med lite tid över på centralen innan tåget tuffade bortåt hittade jag koranen i pocketformat och slog till. En tjock jävla bok. jag läser och försöker förstå. eller vill snarare lära mig lite om vad det står i dessa skrifter egentligen som gör folk till trångsynta och fördömande tyranner. att förstå kommer jag aldrig.

jag har bland annat fått lära mig att kvinnan skall behandlas som din åker, du får beträda den närhelst du vill.
samt att de otrogna för evigt skall straffas av gud och deras bukar skall inte fyllas med annat än eld.
ty Gud är allsmäktig. och god, överseende och förlåtande. jamen då så.

igår var det den tjugoförsta igen som det är en gång varje månad men nu var det elvamånadersdagen. tycker jag är trevligt, ganska gulligt och väldigt skönt. jag o du. det är så det är och så vidare. näste månad blir det ett år (första gången för mig) och om vi vinner på lotto skall jag köpa oss ett hus i skogen någon stans. med en jävla utsikt så klart.

tusse ligger och kurar i soffan och för inte mindre än några minuter sedan låg jag och snusade i hans goda armar. han har jävligt snygga armar min man. han är jävligt snygg hela han. det tänker jag ofta på.


oh jag är så kass på att uppdatera. inte för att någon lär gråta över det men anyway.
ciao


vad skulle ni gjort för etthundratjugonio miljoner kronor ??
jag skulle hållt käft.

2 Comments

2008-11-23 @ 22:09:37

hej sandra. jag hoppade in på din blogg alldeles nyss, och jag beundrar den redan. du skriver snyggt, poetiskt och bäst! hoppas jag får fortsätta följa din blogg, så får du följa min. jag skriver dock inte lika poetiskt, mest vardagsaktigt...men rätt som det är, så kommer en poetisk anda in i det hela:) vad JAG skulle gjort för 129 miljoner?? hm...jag skulle nog blivit knäpp...så alla mina resterande pengar som blivit över efter att jag skänkt hit och dit, skulle jag fått använda till nån bra psykolog:) Ha det gott!

2008-11-23 @ 22:43:57

jag tycker minsann mycket om när du uppdaterar :)


Design by: Designbloggar



Leave a Reply



Name *
Remember me!

Email *

Website adress *

Comment

Trackback