vuxen bäbis

2009-09-04
okej, nu är resan bokad o betald. men den skiten som vi bokade biljetten utav först, via beijing på hemvägen, hade visst råkat glömma säga till oss att vi bara hade några timmar på oss att betala, så den biljettjäveln försvann ut i intet. Men vi ordande det på egen hand ändå. dessutom blev detta nästan tvåtusen lakan billigare! now that's how it's done! nu åker vi den 19/11 - 26/1. Dock blir det alltså no china på hemvägen men istället spenderar vi lite tid i Vietnam. hoho:) vietnam har alltid gett mig krus bakom örona. spännande!

apropå dessa asiatsika grönblå paradis; väl på plats så är ju prostitution o div annan skit omöjlig att undgå. jag såg precis trade och usch säger jag bara. det är verkligen något jag skulle kunna tänka mig att jobba med, emot. det eller att hjälpa barn på andra sätt. på något sätt. mot onda vuxna. vuxna som tror att dom vet hur man skall bete sig. som tror att dom är bättre. som tycker att dom föregår med gott exempel. som några slags förebilder.



nu blev jag jävligt irriterad här. inget man gör är gott nog! säger man si, är det för mycket. säger man så, är det för lite. säger man bra, är det för grönt, säger man blä är det för rött. lika bra att slänga sig i nåt hav. life is good.

 



4 Comments

2009-09-07 @ 12:55:29

Finns mycket vidrigheter i världen, det bästa sättet att sätta stopp på eländet är genom ideer, filosofi, rörelser, organisationer, vetenskap, massmedia och politik. Alla har vi makten att förändra makten.



P.S. Vad skall du göra för att jobba mot prostitution/traffiking och hjälpa barn?

2009-09-07 @ 14:03:32

Jag vet. Man vet så väl och även om man skulle förändra någons tanke eller handling så skulle nytt komma hela tiden ändå. ny skit. i slutändan handlar allt om jakten på pengar och makt. den ständiga orättvisan kommer aldrig att försvinna i ett samhälle som detta. never.



Ja du, om jag visste. Har ingen aning om vilka kunskaper eller utbildningar man behöver för att kunna göra något. har tänkt boka ett möte med någon slags studievägledare efter resan o se vad dom har att säga.

2009-09-07 @ 19:39:06

Tendenser att ta makt kommer ju aldrig försvinna. Allt kommer givetvis "aldrig" bli perfekt, "utopia" är inte möjlig under förutsättningar att människan består som han/hon är idag. Det kan dock bli betydligt bättre.

2009-09-10 @ 22:20:45

helt klart kan det bli mycket bättre! man kanske får hoppas bara, hålla tummarna och stå på fötterna själv åtminstonde.


Design by: Designbloggar



Leave a Reply



Name *
Remember me!

Email *

Website adress *

Comment

Trackback