att återvända känns.

2010-07-07
alltså, fy fan va New York va bra. SÅ HÄR bra med alla sina korkade amerikaner, så häär bra med alla gula, högljudda taxibilar och så bra med alla sirener och dyra priser hela tiden. Så bra med sitt gangsta'-brooklyn och så bra med kackerlacks-williamsburg. (by the way så var williamsburg helt sjukt med alla dom däringa amish(-er/s?), jamen dom iallafall, alla såg ju precis likadana ut! alltså jag har aldrig varit med om något liknande. Det var som när man, ni vet, sitter på tåget och ser någon gå förbi, sen efter en stund kommer samma någon och går förbi igen, fast från samma håll som sist. Utan att ha återvänt först liksom. fastän man satt och tittade. crazy!) OCH New York var så jävla bra med alla dagar minuter sekunder fulla av liv, rörelse, jagärbäst-iallafallminstlikabrasomdu, högljudda mamas, hiphop-papas och macaroni & cheese (som för övrigt lär bli min önskan-på-dödsbädden-rätt om några år.) Vi sprang runt på manhattan, åt cherry garcia, tittade på parader och åt riktigt jävla vidrig chilli cheese fried på coney island. vi brände oss på näsan i east village och åt billiga falafel på pita joe. Times Square lös upp en natt och LG delis macka från paradiset en annan.
Jag tror inte att jag haft så många sammanhängande dagar då jag kännt mig så uppfylld utav livslust utan massa problem som berättigar till att känna just så. ni vet, man måste kunna gråta för att skratta. okej, här kommer min jävligt avskyvärda analys igen men what the hell liksom. hemma blir vardagen mer och mer som en balansgång mellan nötta mönster från nånting och lyckliga semesterfantasier från nåt annat.
Jag säger inte att jag gör det så, jag försöker som fan att lära mig från allt vi kännt och mått, men hemma i väggarna sitter någon slags förbannelse och vi blir plötsligt inte lika snälla längre. livet man kännt sprudla blandas med någon jävla hemma-dimma och man är inte lika glada att ha varandra nära plötsligt, inte lika angelägna om att skratta och prata skit. prata om varför si, kolla där, lyssna här, haha fniss fniss.
Rosa moln är för töntar och drömmare, jag vet, men jag är både och så what to do. VARDAGEN är en sucker! fast egentligen är det mest jag. i know i know, jag vill egentligen bara säga att jag önskar man kunde vara sådär semesterglad oftare på hemmaplan. ni vet, snäll och go.

TUR att det är sommar iallafall. för jag har ändå varit ganska glad här hemma, gladast ute i solen såklart, med joggingskor o ipod. spring spring, jag är så bra!
Har ni tänkt på att ens egna jag är en rätt bra vän å ha ändå? bråkig och stökig men helt okej trots allt. äeh, jag får väl för fasen fixa lite grejer så det känns som en spännande new york-resa här då. vafan gnäller jag om, jag behöver inte massa snälla folk som sen blir dumma, jag behöver bara mig själv, en penna och ett papper. aight!?

btw så håller jag på o målar på en eventuell tattoo. fast det är hemlis. plus att jag har fått killkompisar ute på gården. plus att jag har åt skitycket glass förra veckan som va skitigt jävla god, plus att jag väntar på paket, till exempel ett par inlines, plus att jag faktiskt har lite utflykter i present till mig själv. jag gillar utflykter!



ehm, bara för att bilden är rätt så bisarr. och komisk. OCH för att ungen till höger har nåt i rumpan. det syns på minen.


det är mitt jävla liv. vilken dörr ska jag ta nu ?

4 Comments

2010-07-07 @ 22:52:47

ja-a du, vardagen kan suga håårt! men så e de..de rosa molnen finns nog inte var dag i ett förhålladne även om man skulle vilja det :/ meen, man får göra så gott man kan..men jag e nog en drömmare jag oxå, hoppas o vill att vardagen ska va romantisk o pirrig..men så e de inte..man blir lite ledsen i ögat då..



men nu ska vi le o va glada då solen lyser :) jag är dansglad varje dag o vill festa o dansa hela nätterna långa! love it! :)



dansar, sjunger, hoppar o skuttar

2010-07-07 @ 23:03:09

jo jag vet. du är klok och jag är nog lite knäpp;) romantik o pirr e mys! tur att det är soligt så man kan va lite extra glad!

jag tycker du ska dansa tills du somnar! :)

2010-07-09 @ 00:01:07

haha klok vet ja inte om jag e..e no ganska knäpp ajg me vet du ;)



mm, sol o värme gör en glad! har fest o dans feeling hela dagarna, grymt skönt! ^^



ska nog göra de ikväll, de spritter i kroppen :D

2010-07-13 @ 10:41:47

kloktokig o dansig! puss!


Design by: Designbloggar



Leave a Reply



Name *
Remember me!

Email *

Website adress *

Comment

Trackback