häromdagen.

2010-07-12
det var första regniga dagen på länge. allt annat hade varit så soligt. som en påminnelse om att det är norden vi bor i. inte nåt jävla paradis.
åkte tåg iallafall. göteborg var destinationen och så var även dolly. rosa kofta, en tshirt som påminde om min med zombies, gulligt hår som alltid och ögon som välkomnar.
mot ett café bakom alla andra, bort från allt annat, perfekt till regnet. jag har sökt jobb där en gång förut. konstig jävla macka men massa skratt och längesedan var det så lätt att prata med en främling. så gott som främling. egentligen. men inte nu längre. för jag kände direkt att här är en vän, man känner igen dom få. det skyltades i sättet, i skrattet, och vilket skratt. smittesamt och ljuvligt. somrigt skratt, helt klart.
jag tror hon är som jag, känner o tänker ganska samma fast är mer som jag känner. hon är modigare än jag, det är klart.
flera timmar gick iallafall som ett störtloppsåk i barnbacken. skitfort. och sen var det hejdå och vi ses igen.
självklart ses vi igen.

och jag kan bara säga tack dolly-kompis, jag längtar.


1 Comments

2010-07-14 @ 06:58:39

Oh..tack Sandra för infon:)

Ska gå in och kika där:)

kramis


Design by: Designbloggar



Leave a Reply



Name *
Remember me!

Email *

Website adress *

Comment

Trackback