raisins + coffee equals skyll dig själv

2010-03-31
nu sitter jag här. rund om magen och tjock i huvudet. funderar på sedan. liksom tänk om what if what the fuck. plugg plugg allt detta handlar om plugg. jag är svinigt sugen, men det finns för mycket att välja o vraka i.
HUR väljer man? eller chansar jag bara och låter tiden utvisa. det är iallafall i god tid att börja nu, det är helt klart. klarar inte av att gå som en zombie inom socialförvaltningen längre. som tacksam timmare. hell no. men jag är inte bitter, bara redo för nytt.

födelsedag igår, min egna tillochmed, dom känns annorlunda nu för tiden. Inte pirr i magen som när man var liten och inte sova dåligt natten innan som när man var liten och inte och så vidare som när man var liten. Men tårta fick jag och känna mig lite speciell och uppvaktad fick jag. Verkligen.

Dagen började med att vakna till underbart solsken. våren kom o sa hej till mig igår, det är säkert fan. så jävla jävla gött med sol. slutar aldrig att förundras över dess inverkan. man vill inte give a damn men ruskiga gråa väder kan få allt att kännas just så. hur bra det än egentligen är.
nåväl. fick paket på sängen som var biljetter till aprilmånadens underbara muay thai-gala, det ska bli så jävla kul. var ju på the zone i helgen, och att se folk fightas i ring live är faktiskt riktigt riktigt roligt.
yezza, sååå efter det följde frukost och första halvan av åttiotalskomedin trading places.
Sedan tog vi tåget in till Göteborg, gick till steinbrenner & nybergs för en lunchsoppa med bröd, kaffe och tårtbuffé till efterrätt. ja, ni hör ju själva. synd att soppan va typ högstadieskolans variant på thaispaghettisörja, men kaffet, brödet och tårtorna var fab. riktigt kul! dessutom älskar jag ju att äta så det vart helt klart tumme upp.
Promenad genom ett underbart göteborg, genom haga, titta lite affärer, köpa lite konstiga grejer o smaska på, skratta lite och prata lite, komma till slottskogen och gå in på naturhistoriska och förundras över naturens skönhet alldeles för kort tid innan det stängde, sedan promenera ännu mera upp för branta backar i störtsköna områden, fnissa lite och komma till Basement där bord för två var bokat och där en 2,5 timmars helt underbar middag väntade. Så jävla gott! och fint! och svindyrt! har aldrig fått en sån dyr middag serverad till mig förut, men attans var gott o roligt o värt det var. Det ska ni veta. spara lite extra slantar ibland o gå ut o ät! det är så gött!

efter detta var klockan mycket och vi var både mattrötta och hade ölrunda fötter så tåget väntade och så även sista halvan av åttiotalskomedin. en perfekt födelsedag med perfekt väder och känslan av att känna sig uppvaktad. tur ibland att man lever ändå. ;)

snart är det vår.


0 Comments


Design by: Designbloggar



Leave a Reply



Name *
Remember me!

Email *

Website adress *

Comment

Trackback