blanda hårfärg

2011-12-16

Jepp. Idag slog jag till.

Köpte två olika Casting Creme Gloss i nyanserna 734 (guldkopparblond / amber brown) och 801 (satin blond / ljus askblond). Är ute efter en färg som i min dröm liknar detta exempel:

 

(www.taaz.com<-- skitbra sida om ni vill göra en virtuell makeover på er själva, testa en ny hårfärg/frisyr/sminkning. Funkar skitbra och är väldigt enkelt!)

 

Nåväl.. Sitter med färgen i nu och är lite nervös. Blandade i 1/3 del av kopparfärgen i hela den blonda plus lite extra utvecklingsblandning. Tror jag tog lite för lite av kopparfärgen för än så länge ser det mest blondt ut. Återstår att se! Den färgen som är över oblandad kan jag ju spara och använda igen om jag vill, däremot får man aldrig spara blandad färg.

Såhär var färgen innan hur som helst:

------------------

UPPDATERING:

Efter första färgningen blev det mest satinblondt och de koppriga tonerna från den andra färgen syntes tyvärr knappt. Så jag slängde i resterande utav kopparfärgen och såhär blev resultatet:

Jag tror helt enkelt det hade blivit bäst om jag bara struntat i 801an. Men det vet man aldrig innan! Det är ett litet vågspel men efter ett par tvättar kommer det nog kännas bra! Färgen är ju fin å allt, kul med lite förändring!


2 Comments

2011-12-16 @ 23:14:57

Riktigt fin blogg! :)

2011-12-18 @ 15:42:28

Fin tjej med fint hår :)


Design by: Designbloggar



Leave a Reply



Name *
Remember me!

Email *

Website adress *

Comment

Trackback