Att besöka Göteborg ibland och havet

2011-07-13

Här sitter vi och tittar på Eddie Izzard. Han fångade mig ändå. Jag var skeptisk men vilken man! Finns det någon man som kan vara mer manlig än andra män och samtidigt vara iklädd lack, högklackat och mer smink än de flesta kvinnor så är det han. Mums. Och dum är han inte heller. Fuckin hell.

Nu är jag i Jöttebarj, hemma hos Maria sen igår och idag har vi varit ute och botaniserat oss igenom tre öar ute i skärgården. Innan vi åkte tidigt i morse köpte vi frukost på saluhallen: serrano, rökt skinka, räk- och kräftsallad och fikonbröd som vi satt vid hamnen på Hälsö och åt med en stor kanna pressokaffe och med alla båtarna i vårt blickfång. Helt okej!


Sen började, vad som blev dagens retreat, en tre timmar lång promenad innefattande krusbärs/körsbärs-nallning, klippklättring, skoskav, och bara mys tillbaks hela vägen från Hälsö genom Öckerö och slutligen tillbaks till Hönö där vi åt äkta hönökaka, lite lejonet och björnen-glass (blåbärscheescake och tiramisu: hells yeah!) och sen buss och färja hem till Linné igen. Det har varit en grym dag, vi är alldeles röda av solig bränna och blanka om våra näsor. Imån bitti åker jag tillbaks hem till skövde och saknar Göteborg lite till nästa gång. Men man uppskattar faktiskt vissa platser så mycket mer i sporadiskt lagom mängd. Denna gång har Göteborg varit som en vacker utomlands-shot för mig.






2 Comments

2011-07-14 @ 02:10:58

SVAR; jo det är bra :)

2011-07-25 @ 17:18:54

Det var så himla fint och bra och allting!!! <3


Design by: Designbloggar



Leave a Reply



Name *
Remember me!

Email *

Website adress *

Comment

Trackback