Skönhetstips: Leave-in till torra hårtoppar

2011-06-16
Mitt allra bästa tips till torra hårtoppar (som jag har!) är att ta 2-4 droppar jojobaolja och fördela i handdukstorkat hår efter dusch. Mängden får man pröva sig fram till men mina toppar suger åt sig så jag har 3-4 droppar. 
Smeta ut oljan ordentligt i händerna innan du fördelar oljan i håret bara så den kommer överallt. 

Ett hett tips, jag lovar!
Jag köpte mig nyss ett leave-in serum från L´oreal som skulle vara helt fantastisk men det slutade med att jag körde på jojoba-oljan iallafall för att den var mycket bättre.

 

Såhär ser den oljan jag har använt ut, men det finns säkert fler. Bodystore tycker jag är en bra sida att beställa hem ifrån. Bra priser och stort utbud. Viktigt är bara att köpa sig en kallpressad olja där inte de nyttiga ämnena försvunnit bort.

 

Hoppas det fungerar på er också! Ett bra tips i sommar.

 


3 Comments

2011-06-17 @ 05:05:49

Alltså jag älskar din blogg, den ger mej allt! Inspiration, skratt och tips! Love love love och köket verkar bli kalasfint verkligen! Serri, I can't fucking wait til Skövde!

2011-06-20 @ 20:21:37

å hjärtat, taaacki! va kul att du gillaren. jag längtar tills du kommer hiit! krampusse!

2011-06-20 @ 20:26:41

åh tack för din kommentar! Jag använder min nikon d3000 och orginal objektivet 18-55 mm. men jag känner verkligen att det är dags att byta till ett bättre objektiv nu.


Design by: Designbloggar



Leave a Reply



Name *
Remember me!

Email *

Website adress *

Comment

Trackback