snipp snapp snut, så var sagan slut.

2012-02-11
Hejdå håret! Eller rättare sagt: hejdå kluvna toppar och risiga strån! Tog en helt spontan tur till frisören, vet inte när det hände sist. Längesedan var det iallafall, flera år sist om jag minns rätt. Och aldrig har det blivit bra, aldrig aldrig aldrig. En centimeter på frisörspråk är avrundat decimeter har jag fått lära mig the hard way.
Okej, hon klippte säkert av minst 7cm idag (riktiga cm) om inte mer. MEN! Det behövdes, oh vad det behövdes! Det kändes riktigt bra, som en rensning i själen. Bort med det gamla dassiga och välkommen det friska! Det var precis vad jag behövde. Slängde i en toning också bara för att håret såg så fruktansvärt osexigt ut i lysrörsljuset där inne på salongen, det gick ju bara inte att ha den kvar.

Men tack snälla frisörskan! Inga ledsna miner idag, trots att jag känner mig lite stympad. Dessutom känns det lite väl mörkt just nu, men det är fint och håret känns bättre än någonsin. Den kvinnan går jag tillbaks till nästa gång, jag tror till och med att jag ska börja hänga hos frisören från och med nu.. Den enda trevliga människan som lyssnat på MINA önskemål och INTE omvandlat centimeter till oönskade decimeter.
Städat och finat iordning har vi också gjort, och ätit pizza! En riktigt skön och bra dag. Nu återstår bara lite mys och film. I like!

8 Comments

2012-02-12 @ 08:24:36

Weee va tjusigt!!!

2012-02-12 @ 13:31:56

EmmaPemma, jag vet inte! Det känns kort å så jävla ovant på nåt vis. Men jag tror jag vänjer mig snart. Tvätta det några gånger, så lite färg går ur, och så man får pilla iordning håret själv, som man själv vill ha det. Frisörstylingen sitter fortfarande kvar och den är nästan aldrig som man vill ha den!

Ville ju klippa mig nu så att det uppklippta skulle försvinna lite mer och så att jag kan spara ut det på riktigt utan att klyvningarna bara vandrar uppåt.

puss

2012-02-12 @ 14:24:15

Fint!



Besök gärna min blogg!

luckyfourteen.blogg.se

2012-02-12 @ 18:47:10

Fin sista bilden till höger :)

2012-02-12 @ 19:15:37

Fin blogg! :)

Vad händer imorgon? :D

2012-02-12 @ 23:40:20

Kanon tips i bloggen! passa på du med!



Hoppas du haft en riktigt fin helg?<3

2012-02-14 @ 09:27:28

Fin du blev..du var fin innan också...men du vet vad jag menar:)

2012-02-14 @ 16:18:00

Nina: TACK! va du e snäll :)


Design by: Designbloggar



Leave a Reply



Name *
Remember me!

Email *

Website adress *

Comment

Trackback