Denna kvinna, denna vän

2011-06-12

Emma Sanna Maria Sjögren. Jag vet, jag har säkert skrytit om henne förut, men det går aldrig att skatta sig lycklig för många gånger när det handlar om en riktig vän. Ibland försöker jag föreställa mig hur jag hade varit, hur mitt liv hade varit om inte Emma hade funnits där på samma sätt som hon alltid har, i över 20 år nu. Det är sjukt, vi har kännt varandra i över 20 år. Och jag är bara 24. Hon är min storasyster och min allra bästa vän. Ibland har vi inte setts på längre perioder men när vi väl ses igen är allt som vanligt, samtalen som om inget hänt och allt är lika självklart som det bara är med en familjemedlem. Inga förklaringar behövs, vi bara vet. Vi bara finns där för varandra. Vi har växt upp jämsides med varandra, alltid bott med gångavstånd (eller kalasbyxe-spring-avstånd) till varandra tills nu, sett varandra gråta, alltid skrattat och alltid pratat med varandra om allt. Jag kan tänka mig att det är lite så det känns att ha en tvilling.

Tänker även ofta på vilken satans tur jag har som faktiskt mötte just Emma Sanna Maria Sjögren på den lilla gatan i Ingared i den bästa åttio/nittio-tals-dimman. Det är inte många som har en sån vän som jag har. Emma kan jag alltid räkna med, alltid lita på och jag vet att hon tycker och tänker detsamma om mig.

 

<3

Hon är så fin och klok. Fantastisk på alla sätt å vis! Min lilla lingontuta! Hon är modig, stark, smart och rolig! Så satans jävla rolig och underbar. Inte undra på att man vill vara nära henne. Älskade fis.


1 Comments

2011-06-13 @ 08:44:08

å hjärtat vad fint. blir alldeles rörd o tårögd, ingen kan ha en bättre vän o syster än jag. gud vad jag längtar tills vi ses! puss lille lingonfis.


Design by: Designbloggar



Leave a Reply



Name *
Remember me!

Email *

Website adress *

Comment

Trackback