en helt ledig, solig jävliga dag

2011-05-11
Sova gott. Vakna gött. Promenera i en solig skog och klappa en padda på vägen. Frulle på solfylld balle. Kaffe och päron till frulle-efterrätt. Efterrätt ska man ha. Vardagslyx är den riktiga lyxen om ni inte visste det.
Det var en gång en man som sa att han alltid druckit sodavatten (bubbelvatten/hoppedricka) till maten i alla år. Varför? Jo, för det gjorde hela måltiden lite festligare. Det var hans vardaslyx och jag förstår vad han menar. Nu har inte jag dille på hoppedrickat för jag gillar vanligt kranvatten bättre men ni fattar. Jag fattar. Man ska väl leva antar jag, nu liksom. Inte spara godispåsens alla favoriter till sist. Då är man kanske redan mätt på de andra som inte var lika goda. Så gjorde alltid jag när jag var liten. Sparade allt det godaste till sist. Men då orkade jag inte äta upp dom. Fast jag gjorde det ändå, men då smakade dom inte lika gott som dom hade gjort om jag ätit dom först. Jag gillar små lyxiga stunder. Fika. Frukt. Kaffe. Snooza. En fin trosa bara för att. Lite smink bara för att. Det är det som räknas. För mig iallafall.

Nåväl. Till något helt annat. Idag är en helt ledig solig jävla dag. så gött!! Jag funderar på att göra en taklampa mellan skolläsandet. Ni förstår:

Man tar en badboll i den kommande lampans önskade storlek.
Sen tar man tapetklister och en massa virkade dukar från nån sjysst loppis.
Sen doppar man dukarna i tapetklistret och lägger dem runtom badbollen med undantaget för ett litet hål där lampan skall sitta.
Torka.
Förstör bollen och ta ut den försiktigt genom hålet du lämnade kvar.

Och vips!! En fin taklampa!


Bilden är lånad härifrån.

1 Comments

2011-05-17 @ 20:08:06

Detta gjorde vi mycket på dagis, fast med balong, tapetklister och tidningspapper ^^


Design by: Designbloggar



Leave a Reply



Name *
Remember me!

Email *

Website adress *

Comment

Trackback