föreläsning vs. godis? head vs. heart?

2012-02-09
Ja. Jag är hemma över lunch. Ingen vidare sådan, men ändå. Och nu sitter jag här i valet och kvalet. Har redan varit i skolan på fm. för ett rätt så onödigt programmöte, och nu sitter jag här och undrar om jag skall pallra mig tillbaks för ett par timmar till. Har en grön skål med naturgodis framför mig och förmodligen en bra film på datorn som väntar på att bli sedd också. Skulle vara så ofantligt skönt att lägga föreläsningstiden på lite rekreation i soffan, istället för predikan om hur man bygger upp vetenskapliga artiklar. Blä och snark liksom.
Men förmodligen går jag ändå. Huvudet vinner oftast, hjärtat orkar inte känna efter och älta sedan. Är trots allt fri från föreläsningar hela nästa vecka. Filmen (hjärtat) får vänta.


0 Comments


Design by: Designbloggar



Leave a Reply



Name *
Remember me!

Email *

Website adress *

Comment

Trackback