Unga mögliga kära mödrar

2012-02-01
Japp! Nu är det igång igen! 12e säsongen av vårat mest älskade och hatade program om unga mödrar!
Varför? Jo, därför att man mer eller mindre i varje avsnitt blir övertygad om hur fel det är att så unga människor skaffar barn. Missförstå mig inte, jag vet att det finns fantastiska unga mammor och jag vet att det finns helt okapabla föräldrar över 30 också,det är inte det jag menar. Serien överöser oss med bekräftelse om våra fördomar, och vi gillar det! Jag gillar det. Det är så mycket bortskämdhet och olustiga situationer i dessa små avsnitt så det finns inte, men jag gillar inte när jag sitter och tycker synd om barnen.
Ta Malou-Stella som exempel, denna bortskämda snorunge till morsa och ung kvinna. Ingenting duger åt henne, precis ingenting. Hennes morsa ser ut att vara påväg att ge upp hoppet om livet i varje avsnitt, och där springer malou omkring med sin kajalpenna i högsta hugg och låter mamman krama Tino som hennes son heter. BLÄ vad jag inte tycker om denna kvinna. Jag kan ta hur många exempel som helst, det kommer ändå inte få mig att sluta titta på skiten. Jag älskar det. Jag känner mig så jävla nöjd med mig själv när jag tittar på dessa program, fråga mig inte varför, jag tror ni kännt känslan själva.
Det enda jag inte gillar är som sagt när ungarna blir åtsidosatta och hamnar i kläm. Jag förstår att det är ett teveprogram och sanningen är alltid med modifikation, men när ett paret som lever i ett jävla skithus skall skaffa unge, och måste rensa upp sitt hem från diverse skadedju och djuravföring innan får jag panik. Då kokar jag inombords och spyr lite i munnen. För det. Det är inte okej.

0 Comments


Design by: Designbloggar



Leave a Reply



Name *
Remember me!

Email *

Website adress *

Comment

Trackback