ett tu fyra

2007-12-04
luta huvudet med ett ryck snett bakåt, bestäm den geografiska riktningen själv. knak, visst var det väl skönt. tryck där blindtarmen sitter och känn om det ömmar. dröm om att sätta upp tältpinnar i en cirkel på gräsmattan och ställ dig i mitten och stirra tills dom försvinner. tvinga klockan att gå baklänges tills du kan ändra på jularna som inte gick till som dem skulle. häng upp stjärnor i fönstren och inbilla dig att du inte är till för terapi och ta på dig glasögon och le tills någon ser dig. cykla på en motionscykel i ett hörn och känn vinden i håret och ät musli med bara russin och se hur tänderna faller av. säg jag saknar dig och mena det ända in i muskelväggarna. kyss någon på pannan och ring till mamma och säg att du kommer hem snart. glöm vattenflaskor på tåget och ladda mobiltelefonen fullt varje natt. rulla mattor, skaka, rulla igen. blås imma på fönstren och skriv fuckers så att alla ser. borsta håret i duschen och slipa bort alienskinnet på armarna. säg att du ska lära dig något nytt och klipp håret längre nästa gång. viska sex laxar i en laxask och blås bubblor med näsan. åk till barcelona och ta dig vatten över huvudet. träffa en prins och låt han träffa dig. sy kläder som du aldrig har på dig och tvätta ur färgen ur håret. fukta dina läppar och fukta någon annans. uppfinn, ta patent och bli rik. dröm, ta för dig och försvinn.
gör det,
ja för fan, gör det.



jag bytte till de vita sängkläderna nu. de nya. jag gillar sängkläder. gillar att provsova och se om mönster eller färg spelar någon roll när man inget ser. min dubbelhaka bara växer men rumpan min känns mer o mer gjord av betong längst in. barnolja på fransarna och du sov länge i morse. du är fin när du ler och du är fin för att du är det. tiden kommer till dig och jag ska hålla din hand och säga att tjugonio år inte alls är en farlig ålder för det är det inte. och jag ska innerligt hoppas att  vi blir rika som du sa och åker till thailand och lär oss att slåss. jag ska tatuera mig och du ska säga att du vet hur det känns och det är ingen fara. du sparkar på dem som sparkar när jag ligger och jag skär av deras öron om dom tittar på dig. ett och ett halvt år av smärta ska jag hoppas du slipper mer utav och jag ska köpa en julklapp till dig för att låta dig veta att bättre tider iallafall finns i luften om du vill.

image72
inte ska vi tänka på när tiden tar ett uppehåll i januari för ingen vet vad som väntar varken här eller där. sommaren kanske är kallare där än vad man tror och du kanske fryser mindre när du får vara ifred lite. hur som helst så är du i min kropp i mina tankar i mina fötter i mina fingrar. du är inprentad i min hornhinna och jag ska inte vara full och dra bort den som plastfolie över gårdagens kyckling. låt mig veta bara, och det vet jag att du gör.

nu är nu och sen är senare. min fina.
Baby, oh baby, oh baby Come to me och puss eller minus osv. ♥

0 Comments


Design by: Designbloggar



Leave a Reply



Name *
Remember me!

Email *

Website adress *

Comment

Trackback