emma sanna maria sjögren

2007-11-23
emma, min allra käraste syster, du är helt fuckin amazing. du är som en sol som skiner igenom allt, du är som en blomma som aldrig slutar blomma, och jag har aldrig aldrig tråkigt med dig. och om jag har tråkigt med dig, om sekunderna är lite väl långsamma så tycker du det med och då behövs det bara en blick sen skrattar vi åt det tråkiga istället. jag vill återuppleva allt det vi gick miste om. du vet. min kära emma, underbara fina bästa blåbärsflickan. ska vi ses idag igen? hoppas vi tar samma tåg in till den stora staden så vi kan skratta våra steg ner tillsammans. ska vi åka iväg igen? nästa gång gör vi det emma. du och jag. vi drar! som vi sa igår vi packar våra bags och testar det där som vi glömde. du och jag denna gång. bara du och jag. vi har ju sagt det alltid alltid alltid. vi var små lintottisar och med maskskola på framsidan lovade vi varann guld o grönska o en lägenhet för två. vi skulle alltid ha juice i kylen och alltid frukt i skålen på bordet. kommer du ihåg när vi gick hem på rasterna och gjorde äggtoddy? eller när vi pratade vårat hemliga språk och lekte busbarn. hoppade över hinder på baksidan och sprang till varandra i pyamasen på somrarna. kommer du ihåg när vi rodde varandra hos jan banan och när vi räddade sniglar på väg till skolan. och när jaghade det där lilla rummet med dörren och vi ropade "alice, det är maa-at" och den lilla alice sprang så fort hon kunde hem till maten som antagligen inte alls fanns, eller iallafall inte var färdig. ja herregud. du känner mig bättre än någon annan, och dig kan jag aldrig lura. inte för att jag skulle ha som avsikt att göra det men om jag skulle vilja, så skulle det inte gå. för du är jag, och jag är du. som att armarna snurrar ihop sig bakom ryggen och med ögonbindel vet jag precis vad du tänker och tvärt om. en blick och jag säger dina ord. jag skrattar och du vet precis vad jag skrattar åt. en liten hårslinga som ligger fel eller ett ljud som ingen annan hör.
image61
ska vi ta världen med storm i morgon? v kan suga honungen ur buskblommor igen, och kasta vatten på lakan och skrika "BÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖH!" och gömma oss bakom ett staket igen. när vi går vilse i skogen nästa gång så vet jag att om bara du är med så gör det ingenting. vi kan bygga oss en hydda och skriva brev till världen i luften. för sånt kan vi. du är i mig. du är jag. försöker någon slita dig ur mig ska jag skrika ALLIALLIJAPAN! och slita dig tillbaks och springa så fort jag bara kan!

jag hjärtar dig, min älskade sistah Ola. backpackerparet för alltid. saffransbullar och blåbärspaj. du o jag. ♥

0 Comments


Design by: Designbloggar



Leave a Reply



Name *
Remember me!

Email *

Website adress *

Comment

Trackback