kaviar och bryggkaffe

2007-10-22
I WONT BE SORRY NEVER EVER SORRY. I WONT.

det bränner om låren. dom-är-värdelösa-nu-för-tiden. USELESS som det heter på engelska.
ibland tror jag. eller ibland hoppas jag. att allt bara är slutet i en bollywoodfilm. en som försvunnit från innersta hyllan på bonbon. att allting verkligen är på låtsas, mer än det känns. alla som heter rudolf förstår. alla som äter kaviar och dricker bryggkaffe vet jag ingenting om. min pappa gör det. äter kaviar och dricker bryggkaffe alltså. jag förstår inte varför, mamma har aldrig heller förstått det. skär det sig inte? jag tror det. kanske skär det sig för att bryggkaffe endast är tillåtet att drickas på långa bryggor i sjöar o hav? eller uppe på land. det kanske är därför det skär sig. om det nu gör det vill säga. det vet jag ju faktiskt inte.

image31

imorgon ska jag sy mig en osynlig mantel. crash -booom baaang.



undrar om man blir en annan människa när man köper glasögon? att man ser allt man inte sett och slipper se det man alltid sett? sjöar blir till hav och krig-förbannade-jävla-krig blir till hudbajs under skon? jag kunde leva med lite mer kladdiga skosulor. om jag visste om varför. det skulle jag. man får vara redo med papper bara. det gäller bara att vara redo.

kära gammelmormor aina: jag önskar innerligt att snart kunna få sätta mig ner vid en stenmur och luta mig bakåt, alltså jag menar, verkligen luta mig bakåt, utan att vara rädd att muren ska gå sönder och utan att ha tejp med sig i väskan ifall att. från sandra. ps, jag andades lite mindre idag, fick dom andra min luf då som vi sa?

1 Comments

2007-10-23 @ 18:17:38

jag köpte nya solglasögon iförregår och jag känner mej jätteannorlunda :)


Design by: Designbloggar



Leave a Reply



Name *
Remember me!

Email *

Website adress *

Comment

Trackback