men jag vill hångla ikväll

2007-10-20
älskade hjärtat, du är bra som du är.


varför går det inte att höra vad folk säger och förstå vad dom menar ibland, även fast det är det enda man försöker att göra? så var det igår. intervaller av töcken töcken töcken. jag satt med underbara människor omkring mig och det pratades om betongmanglar och spanien och hit och dit och upp och ner. jag satt, lyssnade och ihärdigt försökte jag urskilja orden från mellanrummen, punkterna från påståenden och frågor från svar. men det gick inte. hur mycket jag än försökte så kunde jag inte förstå vad dom söta rara pratade om. det var som ett främmande språk, som om dom pratade med nya ord som jag aldrig nånsin hört förut. formulerat från ljud till ord till meningar men utan innehåll.
hjälp, tänk om jag är senil nu och har glömt svenskan, tappat förståndet och aldrig kommer kunna höra min favoritlåt igen utan att det surrar aldrig slutar att surra. eller var det ölen? det kanske var nån som hade lagt ner ett tidspiller i den som motvilligt gjorde att jag blev noll år igen och hörde människor prata för första gången.
hur som helst sås har jag lyckats ha hyfsat sansade konversationer idag,utan att komma i kontakt med fenomenet oförstånd i samma grad som igår. tack och lov.

image14

0 Comments


Design by: Designbloggar



Leave a Reply



Name *
Remember me!

Email *

Website adress *

Comment

Trackback