bröd & brön

2011-04-26
Tjoho igen!
Nej, jag har ännu inte hunnit springa till apoteket, men det ska jag unna mig i eftermiddag, aspirin here I come! Tänkte ändå göra masken framåt kvällen, inte nu när jag springer ute i solen på dagen. Ikväll blir perfekt, då får huden hämta sig ordentligt under natten också eftersom det är första gången jag gör den. Spännande!

Sen tänkte jag faktiskt baka den berömda filmjölkslimpan också. Så man kan käka. Det är tufft att vara fattig student, fast kanske inte ändå när man får äta sånt gott bröd. Idag tänkte jag testa detta recept. Hoppas det smakar som jag minns att filmjölkslimpa gör!

Sitter med tentan nu. Håller på med en analys om animerad dokumentärfilm. Har valt Aldrig som första gången att utgå ifrån utav Jonas Odell, och för er som inte känner till honom så tycker jag att han är klart värd att kollas in! Det är en ganska rolig uppgift ändå, sen att jag sitter här istället är en helt annan femma, ja det är ju ÄNNU roligare!

Idag har jag längtat så sjukt mycket efter att åka iväg. Inte att åka HÄRIFRÅN men att åka TILL nåt annat ställe. Se hur det är där. Känna massa lukter, höra massa nya ljud, se nytt, och äta hotellfrulle. Det hade jag gjort. Bara sovit en enda jävla natt på nåt lyxigt ställe för att få vakna på morgonen och tassa ner til en fet frukostbuffé. Det finns inget som bästa bufféer, särskilt på frullekvisten. ÅH! ge mig god damn.

Apropå BRÖD & BRÖN så har jag funderat mycket på det där med BRÖN. Fan va jag funderar mycket, mycket onödigt dessutom. Men när är man nöjd? Med sin kropp? Med utsidan och insidan av den? Alltså missförstå mig inte, för jag har börjat släppa det där. Jag skiter mer eller mindre i det, iallafall när det väl kommer till kritan. Jag vet att jag ser ut som jag gör och jag mår inte så värst dåligt av det längre. Ibland, men allt som oftast inte. Jag tränar, äter bra och unnar mig för både kroppen och sinnet goda och således kanske också mindre nyttiga saker ibland, men för mig gör det inget. Det är det liv jag vill leva, ett lugnt liv utan massa förbud förutom förbudet att må dåligt. Jag vill må bra och jag mår bra. Jag ser inte ut som den perfekta kvinnan skulle se ut i någon annans ögon men i mitt vokabulär finns heller inte ordet perfekt med som en värdig invånare. Perfekt är ett subjektivt ord och vad är subjektivt om inte allt, däri även en kroppsuppfattning? För visst är det endast och enbart en uppfattning? Eller vad säger ni?
Varför skulle man därför vara uppfylld av ofullständiga känslor för andras skull? Jag vet att det är stort och klyshigt men är inte idealen som skapar måtten det om något? för STORT och klyshigt. De är invanda påhitt. Vilken jävla dålig ovana. Nåväl, back on track.

Jag tycker, som säkert så många andra att mina bröst inte är som de borde, iallafall vissa dagar. Haha! lite för lite si och lite för mycket så. Men det jag undrar är vart det kommer ifrån? Trött på gnatet och ännu mer trött på att JAG tar åt mig, jag som avskyr det där. Men det är inte konstigt, vi har matats sedan vi var miniMALA. Jag har tittat på "plastikturisterna" på fyran eller vilken kanal det nu går på och helt sjukt nog har jag blivit lite sugen. Det ser så lätt ut, att fixa till sig. Att inte behöva bry sig mera. Bli "nöjd". Kanske är det inte så farligt!? Lyfta lite, få lite fastare pösar ovanför magen. HAHA! det är ju bara två pösar under magen, vem fan bryr sig! jag blir så arg på mig själv! Imorgon känns det säkert bättre, imorgon kommer jag titta ner och skratta. inte för att de inte är som de kanske borde, men för att dom är just det. Som dom borde.

--<3 tits!--



3 Comments

2011-05-01 @ 11:36:56

Du ska absolut va nöjd me ditt utseende! du e en av de snyggaste tjejer jag vet, bara så DU vet!



Och brön..så länge de funkar som de ska så e di väl toppen oavsett utseende :) Love your titties!

2011-05-04 @ 01:03:50

Va snällt sagt av dig Isa.

Trist hur tankar kan styra känslorna ibland. dumt!

Å brön ja, helt riktigt! tuttar ä bäst!

2011-05-05 @ 10:03:34

säger bara sanningen :)



absolut..har bestämt mig för att sluta fundera på allt, NU! VAd blir bättre av att undra fundera och att vilja va nån annan än man e..man får göra de bästa av de man har, man blir aldrig lycklig annars.



yep! tänk att mina tuttar e något jag aldrig ens funderat över, alltid älskat dem..me tanke på allt annat jag varit osäker över är det ganska häftigt hah.


Design by: Designbloggar



Leave a Reply



Name *
Remember me!

Email *

Website adress *

Comment

Trackback