kaffetant

2011-04-20
Nu sitter jag här med mitt älskade kaffe och gräddersättning!? Vad är det kan man undra, och Varför? Men, fick nån påse nån gång utav min kära mor. Tror egentligen det är en såndär påfyllnadspöse till sånadäringa kaffemaskinerier, men en sån fick jag iallafall. Och när man har det i kaffet blir det gräddigt å gött, plus att det smakar precis som kaffet i Thailand gör, och för mig är det lite lycka!
Nu är det dags för en runda i skogen igen. Andra gången och det ska bli gött att förhoppningsvis känna mig piggare på banan denna gång. Kom igen nu kondisen, kom igen!


säkert jättenyttigt... men wtf!

dessa mörka ringar.. WELL WELL!

13 Comments

2011-04-20 @ 16:00:31

Så fina mörka ringar som fångar in iris himmelblå färg tycker jag <3

2011-04-20 @ 17:26:35

Gullig du e! puss fina vännen!

2011-04-24 @ 17:26:05

Allright, nu ville min flickvän att jag skulle plita ner ett par skönhetstips till dig!

nummer 1= Aspirinmask (ansiktsmask) mot jobbig hud, världens enklaste knep och recept finns online om du googlar

nummer 2= en kräm som heter beaty flash balm och är rena miraklet som ger dig slätare och piggare hud på alla sätt (jag kan intyga att det funkar för min flickvän är sagolikt vacker)

nummer 3= mot mörka ringar under ögonen ska du använda antingen något som heter touch eclat från Yves saint lauren eller ett gult tonat mineral-puder, eller både och, det gör susen!



sådär ja, lite goda tips och råd från en söt tjej till en annan (via en ganska förvirrad kille), hoppas du har nytta av det! Du kanske tom visste detta innan men nu har jag vidarebefodrat infon ändå. =)



Glad påsk!

2011-04-25 @ 17:00:14

Herman + den sagolika flickvännen!

Va härligt att vara vacker! Jag skall genast anamma dessa skönhetstips för att kunna uppnå detta också! Hon verkade ju se att jag behövde nån akut hjälp iallafall hehe!

Aspirinmasken var inget jag hade hört talas om innan så detta skall genast prövas.



Gla påsk på er!

2011-04-25 @ 19:28:18

Hej hej!



Nej du får inte misstolka mina intentioner nu, jag tycker redan du är söt och du behöver inte ändra på något alls. Jag blev bara så glad för att du tipsade om Tikei Mineralsmink (Herr Man glömde visst nämna detta, haha) och ville återgälda genom att tipsa om några bra produkter jag själv använder, inte för att du ser ut att vara i akut behov av hjälp utan för att jag såg i några tidigare inlägg att du skrev om olika kurer för huden och verkade vara lite missnöjd med ett par saker. Tycker ju du är fin som du är men jag vet själv hur det är med huden, ibland vill den liksom djävlas med en av olika anledningar och då är det ju bra att det finns saker som hjälper! =)



Aspirinmasken är absolut kanon! Se bara till att du använder just Aspirin och ingen annan värktablett för det kan vara talk och annan goja i dem och det vill du INTE ha i dina porer, trust me.



Och det där med "sagolikt vacker" kan du ta med en nypa salt, pojkvänner är partiska. =P



Kram Emily

2011-04-25 @ 19:33:28

Jo en sak till!

Baserat på bilden i inlägget här så tycker jag inte att du har mörka ringar under ögonen, det där ser helt normalt ut, men om du upplever att det är mörkare än vanligt ibland så kan det vara vätskebrist. Detta visste du antagligen redan men jag tänkte att jag nämner det i alla fall för ibland glömmer man det mest uppenbara. Annars är som sagt gult puder det bästa som finns! Såg att Tikei hade ett tillochmed, jag beställde det. =)

2011-04-25 @ 20:01:49

Hej Emily! va kul att du hittade hit!!



Nej, haha åå jag blev jätteglad för dina fina tips, älskar sånt!! Ska springa till apoteket imorrn:) Och va roligt att du nappade på tikei, jag har velat jättemycket fram o tillbaks i valet o kvalet i mineralsminkets djungel och har blivit jättenöjd!! Hoppas du blir det också:)

Jag tog inte illa vid mig utan blev snarare glad för uppmärksamheten. Jag vet väl om mina skavanker men dem är inget jag skäms över, på så sätt fick jag ju dina fina tips:) Kom gärna med fler!!



Jag har massa problem med min hy tycker jag, däribland mörka partier under ögonen. Men jag har problem med mina järnnivåer och tror tyvärr att det ligger i det. Men det skadar inte att dricka mycket vatten också!! :)



Clarins Beauty flash balm har jag allt suktat efter ett tag men nu vågar jag köpa efter att du tipsade. Skall givetvis skriva här vad jag tyckte efteråt:)



Jag tror säkert du är sagolikt vacker, och att din herman också tycker det, hur partisk han än är!



Återkommer med recension på dina tips:)



Kram på er båda och hoppas ni kikar in här igen!

2011-04-25 @ 20:35:49

Hola bonita!



Vad bra att du tog det på rätt sätt! Man vet ju aldrig med internet och dess hemska sätt att förvrida och lura till allt man skriver, alltid bäst att helgardera med riktigt många smileysar! =)=)=)=)=) Osv.



Blev jätteglad för Tikei-tipset! Har också velat en massa fram och tillbaka och testat en hel rad med olika märken men aldrig blivit riktigt nöjd (Varför är man så jobbig? Alla andra verkar ju fixa allt på första försöket?) men hoppas på att Tikei ska vara mitt Shangri-La! Det har ju fått en otrolig respons om man ser till kommentarerna på hemsidan. Och priser samt leveranstid var ju en dröm! Är inne på min andra dag med detta smink nu, än så länge verkar det grymt. Kan inte tacka dig (och Tikei) nog känner jag. Tacktacktacktack x Oändligheten. =)



Jo det där med mörka skuggor under ögonen har jag också haft problem med, eller har väl fortfarande då och då kan man säga. I mitt fall är det lite njursvikt som är boven, måste tänka på att dricka bra grejer hela tiden och sådär. Men de dagar då ingen vätska i världen hjälper så använder jag YSLs Touché Eclat (tyvärr omotiverat dyr) eller ett gult mineralpuder (numera, tack vare Tikei, ett billigt alternativ att räkna med) och sen är de blålila skuggorna spårlöst borta.



Tveka inte, köp Clarins Beauty Flash Balm! Jag vet, den är också tramsdyr men väldigt dryg och så bra att det faktiskt får vara värt det! Du kan, om du har tur och är lite charmig, få gratisprov på en del ställen typ NK (i alla fall i Stockholm), så får du provat innan du köper. Det är inte som med andra humbug-grejer där de säger "jamen du måste testa i 6 månader för att märka resultat" utan detta är instant gratification. Och sen får du passa på att be folk du känner som kommer i närheten av en taxfree-butik då och då att köpa på sig ett par tuber åt dig. Jag flyger en hel del i jobbet så jag har lyckats komma undan rätt OK prismässigt oftast, det skiljer nog runt en 150-200 SEK från att köpa i vanlig butik.



Får jag fråga förresten, du skrev någonstans att du bor i Skövde men jag kollade just på din animerade film och du låter som om du kommer ifrån Göteborgstrakten? Om det nu är din röst vill säga.

Frågar bara för att jag själv är ifrån Göteborg (pojkvännen är dock "fjollåtta", haha) och undrade om vi kanske hade några gemensamma bekanta eller så. =)



Ska bli kul att höra vad du tyckte om Aspirinmasken mm! Nu ska jag iväg och simma ett par längder, tittar nog in igen framöver! =)



Kram!

2011-04-25 @ 21:31:41

Å va kul med ett till inlägg från dig!!



Många smileysar är defenitivt trixet i internets lättförvridna värld. Tur att det finns nåt att ta till åtminstone! :):)



Ja, herrejävlar va hypat tikei har varit! det enda minuset mot dem som jag förstått har varit att alla deras foundations skall dra åt de gula hållet, även de "rosa". Men på mig har det varit helt toppen färger, och enl. Bobbi Brown så passar alla i gult!

Jag vet, det där med beslutsångest och veleri är någonting jag upplever mycket och ofta! Jag har tidigare använt mig utav Bare minerals men Tikei känns mycket mer rätt. SÅ, varsågod i oändlighet!!! :)



Sen de mörka tråkiga ringarna under ögonen.. Jag har hört att man inte skall använda sig utav gula färger där om det drar åt blått då blått+gult=grönt, utan att man skall använda rosa toner. Men det kanske är olika? kanske funkar det med gult mot en lila ton?



Jag skall absolut investera i en Clarins beauty flash balm, jag tror till och med att jag har sådan tur att mamma kan fixa väldigt billigt via en arbetskollega, så nu måste jag!! Samma sak med YSL-tipset. Det skall jag också slå till med. Har du förresten testat deras Faux cils mascara, den skall ju också vara helt fantastiskt bra. Mascaror är skitsvårt att hitta rätt tycker jag också, men så kul att testa sig fram likväl. :)



Jamen ja!! Det är min röst och vi är bara nyinflyttade i Skövde pga studier, men både jag och min sambo är från göteborgstrakten, närmare bestämt Alingsås. Intressant, världen är så liten!! Hur gammal är du och vart bor ni??



Återkommer som sagt med mer recensioner :)

Ha det underbart med simmeriet och allt!



Kramar!!

2011-04-26 @ 00:09:08

Hej igen, nu är jag nästan på gränsen till spammare va?



Skönt att simma på kvällen, det rekommenderar jag!



Ja jag tyckte också att Tikeis puder var lite åt det gula hållet men det passar mig, har varm hudton. =) Haha har Bobbi Brown sagt att alla passar i gult så är det nog så!



Nej det är helt rätt att använda gult för att motverka lila, folk gör ofta misstaget att tro att man "blandar" färgerna så att gult på blått blir grönt osv men det funkar inte riktigt så. Det handlar om komplementfärger och att "störa ut" signaler som ju färger i grund och botten är (signaler till ögat). Du som är blond har säkert hört om silvershampo (i regel lila) som man använder till blonda hår för att neutralisera oönskade gula nyanser? Funkar likadant fast tvärtom på det lilla under ögonen, yellow is your friend! =)



Tur du har där med din mami så att du slipper betala fullpris för Beauty Balmen, mammor är allt bra att ha! Måste förresten nämna att jag älskar ditt förnamn för det påminner om min abuela som hette Sandra Maria Quinteros, saknar henne otroligt mycket.



Mascara använder jag faktiskt nästan aldrig eftersom mina fransar är svarta ändå och jag brukar bli irriterad i ögonen om jag har för mycket smink runt dem, men när jag väl använder det till fest och liknande så kör jag på den gamla hederliga Maybelline-klassikern Great Lash (hysteriskt grön och rosa hylsa du vet säkert vilken) för den irriterar minimalt och är lättast att hantera tycker jag. Dock har jag faktiskt händelsevis testat Faux Cils från YSL eftersom jag fick den i present en gång men jag skulle inte rekommendera den då jag upplevde den alldeles för smulig och svårapplicerad så den kan du isåfall spara pengarna på att inte köpa.



Vad sjukt kul att ni är ifrån Alingsås! Gud jag känner ju massor av folk ifrån de trakterna! Lustigt nog befinner jag mig inte långt därifrån i skrivande stund eftersom jag och pojkvännen befinner oss i en ort som heter Lerum, du känner säkert till den eftersom man åker igenom med pendeln från Göteborg till Alingsås. Vi är nere på ett par veckors r&r och bor i en hyrd villa nära ett par av mina bästa vänner innan vi ger oss ut på 2 månaders nonstop-jobb (usch för att jobba utomlands under de få månader som Sverige faktiskt är beboeligt!). Jag är född i Las Palmas för hela 25 år sen haha, flyttade med helspansk mamma och halvsvensk pappa till Göteborg när jag var cirka 4,5 år och har bott här av och till. Första åren bodde vi i Angered och jag har tyvärr ganska dåliga minnen av det stället, senare flyttade vi till Vasastaden. Numera bor jag mest i Stockholm då eftersom pojkvännen är därifrån. Mami och mina småsyskon flyttade tillbaka till GC när pappa dog för 6 år sen så jag har inte mycket rötter i Göteborg längre förutom ett par kusiner och lite vänner. Mesta släkten bor på Las Palmas och i Madrid faktiskt. Jag får låna Hermans istället! =) Sen blir det väl snart en egen liten familj också, hehe.



Hur gamla är du/ni? Pluggar? Gör på fritiden? Några barn? Oj nu frågar jag kanske för mycket, du får säga till!



Nu ska jag sova en smula tror jag. Buenas noches Sandralita!

2011-04-26 @ 12:21:37

Haha spamma på för fasen! Bästa spammen jag vart med om:)



Ja simma är så härligt, det gör jag också ibland. Kanske är dags snart igen då:)



Ja det är klart, nu när du säger det så är det klart att det makes sense! Känner mig dum nu som gått runt o tänkt att man skall använda sig utav grundfärgsteorin för att motverka oänskade skiftningar. Nu skall jag genast testa gult!! gult gult gult!



Ja, en mami är mycket bra att ha. Allt som oftast! Saknar henne väldigt mycket nu när vi flyttat bort från Alingsås, inte för att det är avståndet göteborg-madrid men ett lagom avstånd är det ändå för att man inte skall hinna ses så ofta som man vill. Men oj va hon skall få shoppa för mig:)

Ah, din abuela Sandra, va fint att du blir påmind om någon bra åtminstone:)



Jasså, mascaror är dock helt omöjligt att tipsa om eller att bli tipsad om. Det är så fruktansvärt olika! Jag kan bara använda vattenfasta då det alltid lägger sig under ögonen annars, och jag drar mig från att testa nya då jag oftast bara blir missnöjd. Jag kör också med maybelline fast inte din grönrosa variant som inte alls fungerar på mig, synd, för jag gillar verkligen konsistensen och borsten på den! Lyckost som har svarta fina fransar, jag har haft oturen att få blekfis-fransar och känner mig tyvärr rätt naken utan mascara, men kör på en lätt vardagsvariant istället.

Intressant att höra att du inte gillade faux cils från ysl, har nästan bara hört gott om den. Ja, då kanske jag faktiskt kan spara pengarna o köra på den jag redan har och som faktiskt fungerar väldigt bra trots allt :)



Ja, jag är mer eller mindre uppvuxen i Alingsås och då framför allt i Ingared som ligger åt Lerumhållet. Gick till och med i gymnasiet i Lerum så känner till det rätt väl :) Konstigt att världen kan vara så liten. Om du är 25 så kan det ju till och med vara så att vi har lite gemensamma bekanta som du sa?

Oj herrejävlars, 2 månaders nonstop-jobb utomlands? Det låter för mig som en dröm på sitt sätt, vad är detta för jobb? Härligt låter det också att ni ses extra mycket nu då innan ni inte ses på ett tag, jobbar ni båda så intensivt utomlands fast på olika håll? Ja, nu börjar sverige bli redigt uthärdligt och kanske är det bättre att åka iväg när det är som kallast och gråast här, men jag skulle inte tacka nej till ett jobb som du verkar ha. Låter som min dröm! :)



Vilken historia du har! så spännande! Så du är en vacker spanjorska, va kul! Tråkigt att höra att din pappa dött..jag beklagar.



Las Palmas, där har jag en nära vän som har släkt också, närmre bestämt sin moster. Hon åkte dit och träffade en kille från madrid faktiskt. Och nu bor dom i Borås och pluggar för att så småningom flytta tillbaka till Spanien tror jag :) I Madrid spenderade jag en sommar för några år sedan som barnflicka åt en svensk familj, det är en helt fantastisk stad! Spanien är ett underbart land verkligen! Är du tillbaka i Spanien mycket då o hälsar på? Är det ett ställe du vill flytta tillbaks till?

Ja en liten halvspansk familj, fy va fint:) Har du någon blogg eller så?



Jag är 24 och min sambo är 32. Vi båda kommer från Göteborg från början men är uppvuxna i Alingsås och träffades ute i Göteborg för 3,5 år sedan utan att någonsin träffat varandra förut trots att Alingsås inte är så stort. Vi både pluggar här i Skövde och det är också därför vi flyttat hit och köpt lägenhet. Men det blir nog bara dessa tre (bara 2 kvar) år, sen blir det förhoppningsvis ett annat land känner vi båda. Jag pluggar dokumentär medieproduktion (mycket foto och film alltså) och min dröm är att bli reseskildrare för någon tidning. Annars kan jag tänka mig att göra mycket olika saker, jag är lite kluven med utbildningen och känner inte att det är mitt "kall", men det är roligt och jag trivs. Det är svårt det där, att veta om någonting är rätt eller inte. Just nu (eller hela tiden) längtar jag efter att se världen. Jag vill hemskt gärna åka bort och plugga något språk kanske, har lite svårt för att sitta hemma i Sverige. Men, jag antar att det är så det är när man pluggar.. ;)



Min sambo är musiker och pluggar ljud/musik på dataspelsutvecklings-linjen här i Skövde och drömmer om att jobba på något stort spelföretag i USA.



På fritiden tränar jag/vi taiboxing, planerar en liten renovering av lägenheten och drömmer om resor. Vi har inga barn men jag har en längtan!



Fråga på, jätteroligt!! Berätta gärna lite om dig om du vill:)



Hasta luego bonita!

2011-04-27 @ 13:37:40

Hej igen Sandra!



Tänkte just plita ner ett svar på ovanstående men insåg att det skulle bli lite väl långt och kanske en smula privat, så jag tänkte höra med dig om du är OK med att flytta konversationen till mail? =)



Kram Emily

2011-04-27 @ 17:32:52

Hej!

Självklart är det helt okej att flytta till mail istället!

Finns på facebook som "Sandra Helena Larsson" där jag har typ samma bild som headern här. Annars finns jag på [email protected].



Kram påre!


Design by: Designbloggar



Leave a Reply



Name *
Remember me!

Email *

Website adress *

Comment

Trackback