Tikei

2011-04-19
Idag fick jag min beställning från Tikei hem i brevlådan! Snacka om snabb service! Beställde i söndags och två dagar senare kommer den på lådan. Det gillas skarpt! Seriöst och bra. Nåväl, inte nog med snabb service, jag fick två gratisprover på ett par olika ögonskuggor dessutom!
För er som inte vet vad Tikei är så är det ett svenskt företag som gör och säljer oerhört billigt och högkvalitativt mineralsmink utan Bismuth Oxychloride som finns i många andra mineralsmink och kan orsaka irritation på huden. Det är Bismuth Oxychloride som skall göra att man får den där lystern, men det kan jag klara mig utan isåfall.

Jag har givetvis redan hunnit testa sminket och det är helt perfekt! Jag köpte det lilla foundationpaketet i färgerna P2 och P3 med en ultimate kabuki. Sedan lade jag till en bronzer nu till sommaren och även ett prov med finishing veil. Det sitter som en smäck och lätt att applicera med kabukiborsten som dessutom inte är gjord utav djurhår utan helt av syntet. Supermjuk och kompakt borste och jättebra burkar med många hål så att pudret kan åka ner i burken igen och slippa ligga och skräpa i locket.

Det känns skönt på huden, och det pirrar lite, men vad jag vet så är det precis så det skall kännas. Känns underbart att veta att allt är helt naturligt och ingenting kommer förstöra min hy mera. Får se om den gör huden finare också, många har faktiskt sagt det om Tikei, att deras hy har blivit mycket bättre efter användning.

PEACE!



0 Comments


Design by: Designbloggar



Leave a Reply



Name *
Remember me!

Email *

Website adress *

Comment

Trackback