träningsvärk

2011-04-21
Herrejävlar. Idag känner jag att jag har en kropp. Den gör förbannat ont. Förbannat jävla ont! Det värker i axlar, ben och i ena vristen. Tyvärr är smärtan i vristen ingen träningsvärk utan så kan det helt enkelt gå när man tränar thaiboxing. It's tough baby! Igår frågade tränaren mig vad jag säger om han säger match? HJÄLP sa jag. HJÄLP sa han? Mummel sa jag. Vi kan iallafall att jag skulle hem och tänka seriöst på saken. Och oj det gör jag. Läskigt känns det, jag, thaiboxingsmatch. I juli. Då blir det mycket hård träning fram tills dess och alla söndagar blir dedikerade åt fyspassen from hell. Men det kanske är kel? Jag hörde Lisa Miskowski en gång säga hur hon ofta försökte slänga sig utanför sin comfort-zone, bara för att utvecklas som människa. Och visst är det så, om man bara stannar där man är, i de exakta miljöer man vet om, så utvecklas man aldrig. Och vem skulle inte vilja det?

Jaja, jag skall tänka på det. Har en obehaglig känsla som säger mig att jag inte har så lång betänketid bara. Och om jag väl sagt ja, då är det ON.

Igår sprang (joggade) vi i skogen igen. Vi tog 4km och den var späckad med branta backar åt alla håll. Jag var verkligen helt slut efteråt. Men så jävla nöjd att vi börjat komma ut! Som jag längtat.


0 Comments


Design by: Designbloggar



Leave a Reply



Name *
Remember me!

Email *

Website adress *

Comment

Trackback