massakerna i Norge

2011-07-23

Det är så fruktansvärt makabert och overkligt. Jag blir äcklad och mår illa för hur vissa människor tar sig friheten att agera. Jag kan inte fatta det som hänt. Tänk att 92 människor blivit bragda om livet, utan att ha någonting att säga till om. Gärningsmannen har agerat som den vidrigaste sortens ondska genom att bestämma hur och när dessa människors liv skulle ta slut. Dom kommer aldrig att vakna upp igen. Dessa liv går aldrig att få tillbaks, deras anhöriga kommer för alltid att vara trasiga och vara tvungna att bära på så mycket sorg över att en okänd man bestämde sig för att leka massmördare en dag. Så fruktansvärt iskallt och brutalt svart. Jag kan inte beskriva hur mycket ilska jag känner och hur ledsen jag är i mitt hjärta för alla de drabbade oskyldiga. Jag vet inte vad jag skall säga, men jag har tänt ett ljus.

 


7 Comments

2011-07-26 @ 20:37:03

Det där är en sådan fruktansvärd händelse. Jg får rysningar. Usch.



Tack så jättemycket i alla fall:D :D :D

2011-07-28 @ 00:27:57

hemskt. Men tyvärr är det gjort och nu kan man bara hoppas på att det inte händer igen... Fin blogg btw :)

2011-07-31 @ 23:22:27

Det är hemskt det som har hänt i Norge, helt overkligt :(

2011-07-31 @ 23:22:49

Nu är min "dagensblogg"-tävling avslutad, kolla om du är en av vinnarna! (http://cezzii.blogg.se/2011/july/dagens-blogg-3-extra-vinnare.html#comment) Lottade ut 3 extra vinnare eftersom det var så många som var med och tävlade så det är större chans att just ♥DU♥ vann, och om du inte gjorde det var gärna med och tävla igen!



Take care, LOVE CEZZii ♥

2011-08-02 @ 19:19:19

hemskt! :(

2011-08-12 @ 22:45:41

Så otroligt hemskt detta var..men tiden går fort..snart har det gått ett år, fem år osv..men de kommer kännas som de hände igår..overkligt!



det som dock jag fastnar vid är att..jag skulle vilja ta mig in i mannes huvud, veta vad som kan driva en person till detta, hur han tänkte..jävligt skrämmande och intressant..även om inte detta hjälper de som redan har utsatts för detta..men skulle ändå va intressant att veta..fast kanske mest skrämmande..

2011-09-25 @ 13:07:15

Hur han tänkte rent subjektivt går givetvis inte att förstå och det är ingen ide att ens försöka, faktum är att det helst nog helt bör undvikas. Rent objektivt så står det i hans manifest och dagbok, som jag inte tycker du skall läsa.



Denne person är högst troligen en psykopat som var hjärntvättat till fascistisk auktoritär nationalistisk identitetskränkande (avtagande från att skapa sin egna identitet)propaganda. Han ville ha uppmärksamhet, saknar empati, han mådde dåligt och ville att resten av omgivningen skulle må sämre.



Det är inte friheten som är problemet, om man tror det så låter man sådana personer som Breivik (eller hur hans namn nu stavas) vinna, då man säljer sin frihet för en falsk fascistisk/auktoritär trygghet.



Jag säger så här, synd att inte fler hade vapen på sig och tog eget ansvar när dom såg Brejviks vapen han hade i.o.f. på sig poliskläder (jamen visst då kan man lita på personen baserat på dennes kläder :P), så går det när människor mindre väljer sin identitet och pappa staten tar hand om allt, ingen lär sig att själva ta ansvar.



Givetvis så var det nästan bara barn på Utöya, därför skulle föräldrarna vart med, men i detta fascistiska samhälle så är detta givetvis inte möjligt för dom båda måste jobba över heltid för att precis ha råd med huslån, billån, lånlån och mat.



Ett liberalt scenario:

1. Någon ser brejviks överdrivna ammunition.

2. Man känner inte igen människan, detta skall väcka misstanke framför allt vid en politisk tillställning.

3. Alla har vapen och han (massmördaren) kommer inte långt i sina planer innan han själv ligger ned.


Design by: Designbloggar



Leave a Reply



Name *
Remember me!

Email *

Website adress *

Comment

Trackback