Deborah Absolute Hi-tech Mascara #2

2011-05-15
RECENSION.
Jepps. Nu har jag gett den chans att förbrylla och omvända mig men icke. Som jag skrev i mitt första inlägg så tynger mascara ner fransarna efter att jag böjt dem, trots att jag bara applicerat ett lager.
Koncistensen i sig gillar jag väldigt mycket, det är lätt att arbeta med och klumpar inte över huvud taget. Men om jag ska ha böjda fransar, vilket bara är en smaksak, så funkar inte denna mascara alls tycker jag trots att många gett den komplimanger för att fungera just för det. För mig tycks bara vattenfasta mascaror fungera för det syftet.
Jag tycker heller inte alls om borsten, den är jätteklumpig att måla med, och jag lär mig inte behärska den alls.
Det enda positiva jag kan komma på med denna mascara är att den är rätt billig och att den torkar fort, samt inte smular och lägger sig under ögonen trots att den inte är vattenfast!
Givetvis är det, som jag sa, också positivt att den inte klumpar. Men jag känner inte direkt att jag får fylligare fransar av den, men möjligen blir dem lite längre men inget jag hurrar över. Jag är egentligen inte så mycket för att få lösögonfranslånga fransar, jag vill hellre ha en fyllighet som ger ögat ett fint inramat uttryck.

Jag köpte min mascara på Shopping4net och jag måste säga att jag aldrig fått en vara så snabbt. Jag beställde på eftermiddagen ena dagen och morgonen därpå damp den ner från brevinkastet! Så topp-poäng på den!

Slutsats: Detta är en mascara jag inte hurrar för. Det är inte den sämsta jag testat, verkligen inte, men den överstiger inga förväntningar och passar sig inte mer än en ganska trist vardagsmascara för mig och mina tråkiga fransar.

Betyg: SSSSS

Skulle jag rekommendera den till andra? Njaeee. Jag vet att den fått så överväldigande bra kritik många gånger och jag har alltid haft svårt att hitta en macara som passar mina flaka babyfransar och håller dem böjda. Så både ja och nej. Det beror helt på vad man är ute efter. Men om du, som jag, är ute efter en mascara som håller dina böjda fransar böjda, samtidigt som du önskar lite fyllighet så är den nog inte för dig. Och inte för mig!

Här är före- och efterbilder!





2 Comments

2011-05-16 @ 09:06:30

Kom på nu att blåa ögon är ju väldigt vackert. Inte alla. Men en sån blå som du har! Klart att sådana fransar behöver nåt alldeles extra. Dom har inte nöjt sej med vad som helst precis vill jag minnas. Puss på frans!

2011-05-16 @ 09:26:17

Äesch, jag har en rätt bra som jag gillar. men det är lite kul å testa också. Kanske är jag uttråkad? men ijenklien så är det himla mys också utan fransfärg! det gillar jag mä!! Åh jag saknar dig. pussss tillbaks!


Design by: Designbloggar



Leave a Reply



Name *
Remember me!

Email *

Website adress *

Comment

Trackback